lunes, 21 de marzo de 2011

"El meu món"

Com resumir la teva vida en 10 fotos? Encara ara, no sabria dir molt bé si ho he aconseguit o encara ho canviaria. Segurament la resposta seria que canviaria el treball fet... Però tot i així crec que el realment important no era contar la teva vida en 5, en 10 o en 100 fotografies sinó investigar i aprendre a utilitzar el Flickr i, sobretot, adonar-te'n de les possibilitats que ens mostra.

Si, les fotografies que he posat en el meu àlbum són sobre aspectes molt importants de la meva vida, però no els únics. Hi falta molta gent, molts llocs, moltes dates importats... Un dels nostres objectius, però, és sintetitzar, no? O bé saber distingir i ser un poc creatives.

Al començament del meu treball vaig pensar molt sobre fer-lo sobre la UJI, ja que menys dormir passe la resta d'hores del dia aquí, però a l'hora no acabava d'englobar la meva vida. És, crec, igual que en els nens i nenes: l'escola és molt important en la seva vida, però no és deuen tancar en aquesta ni al món que els envolta. Aquí és, una vegada hem vaig adonar, on vaig començar a recapacitar sobre les fotos, l'educació, les TIC i les possibilitats que ens obrin.

Tenint en compte lo difícil i el compte que deus tindre en quant a fotografies de nens i nenes, aquest programa obri un gran recurs, junt amb el blog, per a l'ensenyament i l'aprenentatge, a més de per a relacionar-nos i informar a altres docents i xiquets sobre el que fem a l'escola. De la mateixa manera podem veure el treball d'altres escoles. És una manera en la qual els nens, a més, poden veure (ja que llegir en aquestes edats es de vegades imposible) el que fan altres nens i comunicar-se amb ells. En poques paraules, obrir-se a la resta del món.

Tanmanteix els pares poden seguir el que fan els nens i nenes a més de amb text, amb fotografies que sempre pareix que siga més animat.

En conclusió el flickr és una eina innovadora per a les escoles i que, complementant el blog, ens dona com a resultat un recurs que pot arribar a funcionar molt bé tant en l'ensenyament i l'aprenentatge com en la relació entre escola i pares.


No hay comentarios:

Publicar un comentario